Tuesday, May 31, 2011

300 kotak Coklat Praline (biru putih)


3 cavity coklat Praline



Terima kasih kepada Nurul Huda (TTDI, KL) kerana sudi menempah dari kami sebanyak 300 kotak utk majlisnya..pada hari sabtu ini...semuanya akan dipick up oleh Nurul di pwtc, esok..
anyway terima kasih nurul....

Happy Birthday Faris




Kek Harijadi diatas juga ditempah oleh Pn. Fazlina (bandar Kinrara) utk baby Faris..design kek telah direka olehnya sendiri cuma..patung polis jer x dapat disediakan..sbb puas mencari tp x dpt...nak dibuat figurine..terlampau kecik..& kalau leh sy x nak wat figurin benda hidup....
maaf ya...anyway terima kasih..ina..kerana sudi menempah dgn Dlovelymuffin...

Lolichoc I'm 1 utk Faris


Birthday boy...FARIS



Tempahan dari Fazlina sempena majlis hari jadi anak lelakinya Faris yg pertama.

Lolichoc I'M 1 sebanyak 115pcs...
tqvm....

Sunday, May 29, 2011

Thomas The Train. khas buat Awiys...




Ini juga tempahan dari Mala utk anak sedaranya..yg comel..baru menjalani operation di leher disebabkan kalenjar yg membengkak..aunty harap Awiys cepat sihat..ya..
mak sedaranya mahukan figurine Thomas sebagai topper kek tersebut...
agak payah juga nak buat tp ttp ku cuba gak supaya skill nie dapat diasah dari masa ke semasa Insyaallah..mala telah memilih pakej A, tambahan utk figurine & lolichoc..
Anyway tq mala..

Tq Mala...& happy besday Awiys..



tempahan sebanyak 70pc utk doorgift majlis besday Awiys yg ke-2 ..anak sedara kepada Mala (rapidKL)..tq

Friday, May 27, 2011

Merah Putih lagi..tp lain version...




jauh berjalan kek ni dr seremban ke mentakab...tempahan dr pasangan yg akan melangsungkan perkahwinan esok...tempahan dilakukan melalui adik ipar saya..
anyway tq

Dari Mentakab, Temerloh, Pahang


Tempahan dari pasangan pengantin dari Mentakab, tempahan melalui adik ipar saya yg part time mak andam..disana..anyway tq..

lolichoc botol susu


tempahan dari Iza (sains) sebanyak 200pcs sempena majlis aqiqah anaknya..bertemakan pink putih..serta muffin saiz M yg tidak sempat nak amik gambarnya..
anyway tq

Coklat !


Coklat diatas juga telah ditempah oleh En. Salemi utk dijadikan doorgift VIP..sebanyak 50 kotak..terima kasih...

Muffins week!



Tempahan dari En. Salemi..utk majlis perkahwinan pada 28/5 di GMI, Bangi..
sebanyak 2000pcs saiz L perisa coklat & vanila..tq



Tempahan dari kak Ina (rantau)..sebanyak 100pcs saiz S...tq
tidak juga lupa pada Iza (sains) kerana telah menempah muffin saiz M sebanyak 160pcs tp disebabkan kelam kabut,,terlupa lak nak amik gambar...
anyway tq...

Dah lama menyepi....

Tempahan dari Yana (officemate) sebanyak 50pcs..tq



Tempahan dari kak arah (arahchocolate) utk makan-makan katanya..tq..kak

Saturday, May 21, 2011

tq azah (Green Street Homes)




Tempahan dari aza..utk dijadikan hantaran pertunangannya hari ini..anyway
selamat Bertunang semoga..tabah menghadapi dugaan yg mendatang...

TQ Nadiah (Klang)


30pcs lolichoc bertemakan biru kuning



TQ nadia kerana sudi menempah dari kami walaupun jauh..seremban ke Klang..he..he
harap berpuas hati...
tqvm

Monday, May 16, 2011

TQ...Marliza


Apam yg di packing 2pcs/box




Apam blossom @ apam dot dot (loose packaging)


50pcs lolichoc campur2..

Tq Marliza dr Bandar Tasik Permaisuri (cheras) kerana sudi menempah dari kami..
tqvm

TQ....... Kelab Nusa UITM Puncak Alam



Terima kasih..kepada farah n rakan-rakannya dr Kelab Nusa UITM Puncak Alam kerana sudi menempah sebanyak 560pcs cupcake untuk Nurses Day pd 16/5/2011.
tqvm..

Saturday, May 14, 2011

Man Stuff cupcake..for hubby


Tempahan dari kak Soe utk bisthday husbandnya...request nak figurine barang2 lelaki..
ini la first time wat harap2 memberi kak soe & keluarga puas hati..
maaf ya kalau ada kekurangan..

saja utk kengkawan di opissss!


kebetulan ada lebihan adunan dr B& W c/cake..sy terus jadikan ala-ala brownies utk dibawa ke pej..bagi kengkawan makan...sbb kat rumah budak2 pn dah naik jemu sbb hari2 asik kek jer mamanya wat..he.he

300 box Black & white cupcake


terima kasih kepada nadia (Ampang) kerana menempah cupcake ini..

pakej Harijadi A



Tempahan dari lenny (park Avenue) memilih pakej Birthday A..anyway tqvm...

Monday, May 9, 2011

Ariana Irdina is 2 year old!




berat: 2kg


kek: chocolate Moist cake + strawberry filling


decoration: buttercream & gumpaste + idible image







30pcs lolichoc (variety shape)




Tempahan dari Hanim (uniten) dari Pakej Birthday A..utk anak perempuannya..


Happy Birthday Ariana Irdina..yg ke 2 tahun dari kami..


ada citer cikit mengenai kek tersebut...namun..nasib baik Hanim baik orgnya boleh berbincang..


Alhamdullillah..selesai gak..harap x de la jadi mcm nie lagi..x sanggup..setelah berpenat lelah..tp jadi mcm tu....cerita nya hanya pihak kami berdua jer tahu..


anyway terima kasih berbanyak hanim...






Almond Brownies again !!

Ini juga tempahan dari Hanim (Uniten)..saiz 10x 10..dah siap potong

Muffin....

muffin chocolate chip

(saiz S)
Muffin blueberry, vanila coklat rice & cappucino
(saiz M)

Tempahan dari Hanim (uniten) utk majlis harijadi anaknya..




Apam Blossom lagi!...

Tempahan dari Hanim (uniten) utk majlis harijadi anaknya..

Saturday, May 7, 2011

Kek 3D lori utk hantaran perkahwinan


dah siap masuk kotak transparents utk tatapan semua..


gambar dr arah depan lori

Baru lepas letak wordings kat atas badan lori & board


tunggu..kering dulu..baru lepas balut ngan fondant..& accessori..

Alhamdulillah..& terima kasih kepada Nadya keran memberi kepercayaan kat akak utk wat kek 3D lori ini utk hantaran perkahwinannya..walaupun tiada pengalaman..namun aku cuba gak penat gak la menguggel mencari contoh2 yg ada..& cara2 membentuk kek tersebut...
akhirnya jadi gak..walaupun x perfect....

Berat: 2kg++
kek: oren buttercake + chocolate ganache filling
frosting: Fondant..

Followers